söndag 23 december 2018

Klappjakt

Det kan bli problem fastän man handlar julklapparna i god tid.

När det blev aktuellt att slå in paketen i julpapper uppstod ett allvarligt dilemma. Jag hade gömt undan sakerna i diverse köksskåp som tillfälligt bor i vårt garage.

När det blev dags att söka fram barnbarnets relativt stora paket blev det allmän yrsel. Det fanns ingenstans!

Tre gånger sökte jag igenom garaget. Sen fortsatte jag i resten av huset på alla tänkbara och otänkbara ställen. Nada!

Var det månne jag som gömt undan paketet? Kanske lättare att skylla på den andra hälften ...

Till sist började vi undra om vi faktiskt hade köpt saken. Jag fick börja forska i nätbanken och hittade en lämplig summa den första december. Visst borde det ha hänt.

Det gick några dagar och till och med mitt i natten vaknade jag och grubblade över problemet med den försvunna julklappen. Fadern till vårt barnbarn tröstade med att vi kanske hittar paketet till födelsedagen i april ...

Det gick så långt att jag bad om ledning från högre makter och igår fick jag en ingivelse att ännu en femtielfte gång gå till garaget. Jag kollade ett skåp. Nej. Jag öppnade ett överskåp och Tjoho!

Julfriden var räddad!

Lite lutar jag åt att ett spöke flyttat runt paketet för jag tycker nog att jag kollat just det skåpet ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar