lördag 23 september 2017

Källarblomster

Det blidde ingenting av mina källarförvarade blomster i år. Dels berodde det på min sena arbetsgång dels på den kalla våren och den eländiga sommaren.

Dahliorna står gröna och granna utan minsta tecken på att vilja blomma. De får står där tills frosten kommer.

Rosorna som jag har i djupa krukor har visserligen blommat, men jag beskar dem för lite så de är gängliga och har fått tillbringa sommaren intill redskapsskjulet.

De två krukorna med klematis har blommat. Den ena sämre och den andra lite bättre, men de har inte varit lika fina som ifjol. De utvecklar ett stort rotsystem märkte jag då jag skulle byta kruka förra sommaren så kanske de vill flytta.

De några fuchsiorna som överlevde torkan i källaren då husmor försummade den månatliga bevattningen allt som oftast, är relativt frodiga och den ena blommar nästan.

Få se vad den lata trädgårdsmästaren gör i höst. Det blir övervintra eller försvinna för vissa växter. Humöret får avgöra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar